ZŠ Bruntál, Jesenická 10

ZŠ Bruntál, Jesenická 10
 Jesenická 1284/10
 Bruntál  792 01
   552 306 871
   info  1zsbr.cz
 Zřizovatel:Město Bruntál
 IČO:00852805
 Bank. spoj.:153151678/0300 



Vyučovací hodiny
a přestávky
1. hodina8:00 - 8:45
2. hodina8:55 - 9:40
3. hodina9:55 - 10:40
4. hodina10:50 - 11:35
5. hodina11:45 - 12:30
6. hodina12:40 - 13:25
polední přestávka13:25 - 13:55
7. hodina13:55 - 14:40
8. hodina14:45 - 15:30


3D Film ZŠ Bruntál

 

  Desetiboj na jedničku

Pozor! Pohov!

Nová celoroční soutěž pro žáky a žákyně 6. až 9. tříd!

Chceš otestovat svou rychlost, sílu, vytrvalost, pružnost a svůj odraz?

Chceš se poměřit s ostatními sportovci z naší školy a třeba je i porazit?

Jestliže ano, pak je tu právě pro tebe celoroční sportovní soutěž všestrannosti.

 Zobrazit celý článek...

Napsal: Mgr. Pavel Pytela  22. 09. 2013
 Kategorie: Aktivity  Desetiboj na jedničku  Hlavní stránka Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Veletrh zdraví a sociálních služeb

V sobotu 14. září 2013 se ve Společenském domě v Bruntále konal již IX. ročník Veletrhu zdraví a sociálních služeb.

V úvodu celého dopoledne se představil pěvecký sbor Písnička ve společném pásmu s flétnovým souborem naší školy. V programu zazněly písně Den jako malovaný, veselé kánony Dumla, dumla, Jepo i tai tai a píseň Petra Skoumala Kolik je na světě věcí.

 Zobrazit celý článek a galerii...

Napsala: Mgr. Eva Zapalačová  19. 09. 2013
 Kategorie: Aktivity  Hlavní stránka  Písnička Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Milí žáci, vážení rodiče a zákonní zástupci, i v tomto školním roce jsem tu pro Vás

Potřebujete v něčem poradit, něco zkonzultovat, vysvětlit anebo si jen tak popovídat? Nebojte se mě kontaktovat – jsem tu přeci pro VÁS.

Konzultační hodiny pro rodiče mám každé úterý 14:00-15:30 (po předchozí dohodě i v jiném termínu). Abych na Vás měla dostatek času je dobré si konzultaci předem sjednat – buď telefonicky či prostřednictvím SMS na čísle 733 748 783 anebo e-mailem na lenka.psycholog@seznam.cz.

Pro žáky jsem k dispozici vždy před vyučováním (7:30-8:00) a o velké přestávce (9:40-9:55). V ostatních časech kdykoliv, ale vždy jen po předchozí domluvě.

Na spolupráci se těší VAŠE školní psycholožka PhDr. Lenka Svobodová.

Napsala: PhDr. Lenka Svobodová  06. 09. 2013
 Kategorie: Hlavní stránka  Poradenství Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Speciální třída při ZŠ Bruntál, Jesenická 10

Vážení rodiče,

ZŠ Bruntál, Jesenická 10 nabízí již jedenáctým rokem kvalitní vzdělávání dětem s autismem, Downovým syndromem a kombinovanými vadami v naší speciální třídě. S dětmi pracují odborně způsobilá a zkušená učitelka a asistent pedagoga.

Máte-li dítě s podobnými potížemi a problémy, přijďte se k nám podívat, případně nás kontaktujte e-mailem či telefonicky na čísle 552 306 880.

Napsal: Bc. Radek Štěpaník  07. 01. 2013
 Kategorie: Hlavní stránka  Speciální třída Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Exkurze

Projekt: Zvyšování zájmu o další studium technických oborů, technické zručnosti a dovednosti žáků směřující k volbě budoucího povolání v oblasti řemesel.

Součástí projektu jsou exkurze do vybraných provozů. Žáci 9. ročníku podle projeveného zájmu navštívili světového výrobce varhan a hudebních nástrojů Rieger–Kloss v Krnově a seznámili se s podmínkami a možnostmi studia na Střední umělecké škole varhanářské, jedinečné v republice.

 Zobrazit celý článek a galerii...

Napsal: Mgr. Miroslav Šimůnek  01. 11. 2012
 Kategorie: Hlavní stránka  Vzájemně sdílíme partnerství Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Co by měl umět prvňáček před nástupem do školy (pohled pedagoga)

  • správně vyslovovat všechny hlásky (možné je tolerovat R,Ř)
  • recitovat básničku, zpívat písničku
  • vědět, jak se jmenuje, kolik mu je let a kde bydlí
  • držet správně tužku, netlačit
  • vybarvovat jednoduché tvary bez většího přetahování
  • vystřihovat jednoduché tvary
  • dodržovat hygienu, jíst příborem
  • pozdravit, poprosit, poděkovat
  • samostatně se obléct, zapnout knoflíky, zavázat boty
  • orientovat se, co je nahoře, dole, vpravo, vlevo, pod, nad
  • vydržet pracovat na zadaném úkolu alespoň 15 minut, úkol dokončit
  • poznat a pojmenovat základní barvy
  • poznat, kde je víc a kde míň
  • sluchem identifikovat první hlásku ve slově
Napsala: Mgr. Iveta Zatloukalová  30. 05. 2012
 Kategorie: Hlavní stránka  Poradenství  Výchovný poradce pro 1. stupeň Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Psycholog odpovídá - učení se a domácí příprava

Vážení rodiče, zákonní zástupci, ráda bych Vám nabídla novou službu. Pokud máte nějaký dotaz, potřebujete informaci či s něčím poradit, napište mi na email lenka.psycholog@seznam.cz. Třeba Vaše otázka bude zajímat i ostatní rodiče – odpovědi na nejčastější dotazy najdete v této rubrice.

Dnes začínáme častým dotazem týkajícího se učení a domácí přípravy. Jak se tedy správně učit? Především si vytvořit takové podmínky, které zabezpečí dostatek klidu, času a prostoru pro zapamatování učiva. Lze je shrnout do následujících kroků:

 Zobrazit celý článek...

Napsala: PhDr. Lenka Svobodová  07. 10. 2011
 Kategorie: Hlavní stránka  Poradenství  Školní psycholog Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Záškoláctví a jeho skryté formy

Vzhledem k tomu, že v ČR máme povinnou školní docházku je pochopitelně nutné, aby žáci chodili do školy pravidelně, a z toho samozřejmě plyne povinnost i pro školní zařízení, aby jejich docházku evidovala. Protože se vždy našli žáci, kteří se škole vyhýbali, je vlastně záškoláctví jev starý jako škola sama. Ale je chybou dát dítěti nálepku ulejváka, kterému se nechce chodit do školy. Tak jednoduché to není...

Co je vlastně záškoláctví

 Zobrazit celý článek...

Napsala: PhDr. Lenka Svobodová  09. 11. 2010
 Kategorie: Hlavní stránka  Poradenství  Školní psycholog Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Stres - náš každodenní společník

V minulém článku o výkonnosti jsme narazili na termín stres. Vzhledem k tomu, že jsem zaznamenala několik dotazů a se stresem máme všichni svoji zkušenost, rozhodla jsem se další článek věnovat právě stresu. Blížící se konec školního roku je zrovna jedním z jeho zdrojů...

 Zobrazit celý článek...

Napsala: PhDr. Lenka Svobodová  23. 06. 2010
 Kategorie: Hlavní stránka  Poradenství  Školní psycholog Nahoru   Náhled článku k vytištění

  Co ovlivňuje naši výkonnost - aneb co jsou to biologické hodiny

Naše výkonnost je ovlivňována mnoha faktory. Tím nejdůležitějším jsou naše biologické hodiny. Znalost biorytmů nám může velmi pomoci si nejen lépe zorganizovat učení i práci, ale má významný vliv na naší výkonnost. Ta se pak pochopitelně promítá do spokojenosti, pohody či úspěšnosti ve škole i zaměstnání.

Fyzická a psychická výkonnost každého člověka není stabilní, ale cyklicky kolísá. Délka těchto cyklů, které jsou označovány jako biologické rytmy, je různá – rozeznáváme biorytmy roční, měsíční, týdenní, denní. Jedná se o jakési naše vnitřní hodiny, které řídí veškeré pochody v těle, ovlivňují naše soustředění a vnímání, stejně jako fyzickou a duševní kondici. V důsledku mnoha změn v organizmu dochází ke změnám ve výkonnosti, proto jsme v určitou denní dobu aktivnější a v jinou naopak méně aktivní či dokonce pasívní a nevýkonní. První vrchol naší výkonnosti nastává mezi 9. a 11. hodinou dopoledne. Touto dobou je člověk nejvýkonnější, zvládne bez problémů každou práci a vzhledem k tomu, že takové úrovně soustředění a připravenosti k činnosti už organizmus podruhé v jednom dni nedosáhne, je ideální využít tuto dobu k práci na nejméně příjemných, důležitých anebo nejvíce zatěžujících úkolech. V této době optimálně funguje kreativita, koncentrace a paměť. Poté následuje pokles výkonnosti – mezi 13. a 14. hodinou se výkonnost snižuje o celou pětinu, zpomalují se naše reakce, objevuje se únava a potřeba odpočinku. Naopak tzv. prvního výkonnostního propadu člověk dosahuje zhruba mezi 14. a 15. hodinou. Sice je v této době nejodolnější proti bolesti, ale zároveň je celkově otupělý, proto by se měl věnovat spíše jednoduchým činnostem, neřešit obtížné úkoly, vážné problémy, nečinit velká rozhodnutí, důležité učení nechat na později. Je např. vhodné využít tuto dobu k přepisování či opisování textu, přípravě věcí a pomůcek na druhý den, apod. Odpoledne naše aktivita opět stoupá, nastává vzestup pozornosti i výkonnosti, zlepšuje se dlouhodobá paměť. Okolo 18. hodiny nastává druhý výkonnostní vrchol, který však již nedosahuje takové úrovně jako ten dopolední. Tato doba je velmi vhodná pro studium a záležitosti související s koordinací a manuální zručností. Poté se naše výkonnost opět začíná snižovat, psychická stabilita je téměř na nule, stoupá krevní tlak, klesá aktivita většiny funkcí. Největší útlum a nejnižší výkonnostní vrchol celého dne přichází mezi 3. a 4. hodinou v noci – proto je noční práce větším zatížením organizmu. Výkonnostní křivka a jednotlivé výkonnostní vrcholy se u každého člověka mohou od těch obecně uváděných odlišovat. V zásadě existují 2 typy lidí. Ranní typy, tzv. „skřivani" jsou aktivnější ráno, proto je jejich křivka výkonnosti posunutá o 1-2 hodiny dříve, ale večer kolem 21. hodiny jsou již unavení a ospalí. Oproti tomu tzv. „sovy" jsou nejaktivnější večer, svěžest jim vydrží i přes půlnoc, zatímco ráno jsou aktivní mnohem později. Nicméně nikdo není úplně vyhraněný a rozhodně nelze říci, že jeden z těchto dvou typů pracuje lépe či hůře – pracují pouze rozdílně, protože jejich výkonnost dosahuje maxima a minima v různou dobu.

Výrazný vliv na naší výkonnost má motivace – ta je předpokladem jakékoliv aktivity člověka. Pozitivní motivaci posiluje úspěch, který zas podporuje pozitivní očekávání i sebedůvěru. Na druhé straně však může vést k tomu, že člověk začne být se svým výkonem spokojen, přestane se snažit a jeho motivace se oslabí. Člověk se slabou motivací hůře udržuje pozornost, což se samozřejmě odrazí na výsledku práce. Příliš silná motivace však také není vhodná, protože sebou přináší vysokou míru psychického napětí a vede k zúžení pozornosti, čímž opět dochází ke snížení výkonu. Přesáhne-li motivace určitou mez, výkon se paradoxně sníží. Proto je k optimálnímu výkonu nutná přiměřená motivace. Rovněž platí, že člověka je možné motivovat pouze do úrovně jeho schopností a vědomostí. Pro dobrou pracovní motivaci jsou na prvním místě důležité pocity uspokojení z činnosti a nekonfliktní mezilidské vztahy. Tzv. výkonová motivace – tendence člověka dosahovat určitého výkonu – souvisí buď s potřebou dosáhnout úspěchu anebo naopak s potřebou vyhnout se neúspěchu. Náš výkon je hodně ovlivňován také postojem člověka k výsledku své činnosti. Pokud očekáváme neúspěch, vzrůstá pravděpodobnost opravdového selhání. Oproti tomu lidé, kteří mají jasné, zřetelné a reálné cíle položeny poněkud výše než dosud dosahované výsledky, jsou často výkonnější. Úroveň snažení se zvyšuje při prožívání úspěchu, naopak prožívání neúspěchu naší úroveň snažení snižuje. Výrazně také souvisí se sebevědomím člověka a rovněž závisí i na jeho dřívějších zkušenostech. Každá činnost, kterou člověk vykonává, vyvolává příjemné nebo nepříjemné pocity, proto je motivace velmi úzce spojena s emocemi. Je-li naše činnost úspěšná, prožíváme radost a uspokojení. Pokud ne, prožíváme zklamání až depresi. Negativní emoční ladění brání podání kvalitního výkonu a ovlivňuje proces učení. Emoce ovlivňují kvalitu výkonu - mohou jej jak aktivizovat, tak i tlumit. K aktivitě mobilizují tzv. stenické emoce - jsou podněcující, posilující, dodávají chuť a energii do činnosti, posilují sebevědomí a radost ze života. Oproti tomu emoce astenické aktivitu snižují, vedou k utlumení, k neschopnosti jednat, zvyšují nesamostatnost, závislost, neprůbojnost. Nezanedbatelným faktorem, který má vliv na náš výkon je psychická zátěž, stres. Stres lze jednoduše charakterizovat jako porušení rovnováhy mezi naším vnitřním stavem a podmínkami a vlivy prostředí. Mezi nejčastější příčiny patří pocity přetížení a jednotvárnosti, úkoly náhlé, nové nebo krátkodobě termínované, vnímání nebezpečí, malá možnost rozhodování nebo naopak příliš vysoká zodpovědnost. Čím více přibývá stresu, tím více se snižuje výkon jedince a zvyšuje se negativní vliv na psychické procesy člověka – blokují se učební procesy, vnímání, zvyšuje se počet chyb, zhoršuje se přizpůsobivost, dochází ke zpomalení či útlumu. Naopak stres v malých dávkách škodlivý není a na výkon působí pozitivně. Stává se předpokladem aktivního života, stimuluje vývoj (osobnostní zrání), vede k získávání odolnosti, lepšímu soustředění. Pokud není příliš intenzívní, vede k adaptaci a nutí organismus ke zlepšení výkonu. Stejně jako stres hraje významnou roli v otázce výkonnosti i úzkost. Pro zdravého člověka je mírnější úzkost či strach faktorem, který zvyšuje aktivitu i jeho motivovanost. Člověk bez úzkosti je sice klidný a emočně vyrovnaný, nicméně nemá v sobě ani výzvu k aktivitě. Zatímco při střední hladině úzkosti je výkon optimální, při nízké a vysoké je naopak výkon nižší.

Napsala: PhDr. Lenka Svobodová  26. 05. 2010
 Kategorie: Hlavní stránka  Poradenství  Školní psycholog Nahoru   Náhled článku k vytištění

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 


 

 

 

Partneři

  • Základní škola Bruntál, Cihelní 6
  • Základní škola Bruntál, Okružní 38
  • SPŠ Bruntál
  • Gymnázium, Bruntál, příspěvková organizace
  • Obchodní akademie Bruntál
  • Pedagogicko-psychologicka poradna, Bruntál
  • Pilotní škola kin-ballu
  • Čtení pomáhá
  • FCB Panteři
  • Ekoškola
  • Jaro ožívá
  • Les ve škole
  • Ovoce do škol
  • Zdravá pětka
  • ZŠ Petrin
  • ZŠ a MŠ Andělská Hora
  • Středisko volného času Bruntál
Kalendář

Kde nás najdete


ZŠ Bruntál, Jesenická 10, 792 01 Bruntál | tel.: +420 552 306 871, e-mail: info@1zsbr.cz

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

© 1ZŠBR